22 juli 2014

Myrkonglefamilien (Araceae) - et opprop

Jeg har i tidligere blogginnlegg fortalt om min fascinasjon for aroider, planter fra myrkonglefamilen (Araceae). For noen dager siden - lett omtåket av vestlandsk tropetemperatur - dukket tanken opp om en artikkel i Blomstervennen om noen utvalgte representanter for denne familien. For å kunne realisere denne ideen er jeg til en viss grad avhengig av de entusiastiske og kunnskapsrike medlemmene i Blomstervenners klubb og sender derfor en appell til alle som har erfaringer med aroider om å sende meg noen ord, gjerne ledsaget av  fotografier. Jeg er interessert både i suksesshistorier og fortellinger om bitre nederlag. Skriv til:
torjanropeid@gmail.com

Arisaema jacquemnontii blomstrer i disse dager
Slekter som kan bli reprentert i en ariod-artikkel, er bl. a. Acorus, Arisaema, Arisarum, Arum, Biarum, Calla, Dracunculus, Lysichiton, Pinellia, Symplocarpus, Zantedeschia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar