14 september 2013

HAGEHELG PÅ HEDEMARKEN 17- 18 august 2013

Når Blomstervenners Klubb og Staudeklubben Miøsen inviterer på Hagehelg på Hedemarken så er det ingenting å stusse på.  Det er bare å merke av i kalenderen og sette av helgen i god tid!  Og det var vi mange som gjorde.


Tidlig en lørdags morgen. Ikke nede på stasjonen men på Hotell Victoria i Hamar, der møttes vi for faglig påfyll med spennende foredragsholdere. 3 kjekke karer fra Sverige hadde tatt turen over grensen og en lydhør forsamling fikk god valuta for pengene!


Gerben Tjeerdsma holdt foredrag om Gøteborgs Botaniske Hage, Per Bürger om Coniferer-heksekoster og Peter Korn snakket om Vekster på vekstenes vilkår. For min egen del lærte jeg mye nytt og kanskje har jeg pådradd meg en ny samledille? Ikke at jeg er så vanskelig på det området (…)


Det er ikke fullt før det er fullt (…)
Enten det er i bilen eller i hagen?!


Mellom foredrag og lunsj var vi ute på hagebesøk. Vi ble fraktet standsmessig i en stilig veteranbuss! En flott samlerhage hvor godbitene sto i kø. Bildene får tale for seg, og her ser vi vel både fornøyde og veldig interesserte ut?!











Om kvelden var det middag på hotellet, og jeg regner med at praten gikk løst rundt tema- hage -selvfølgelig!





Helgen ble toppet med hagemarked på Gillund Gård. Undertegnede er etter hvert blitt ekspert på flatpakking av planter i koffert! Men til tross for spennende busker og trær både til salgs og på auksjonen så regner jeg fremdeles det som ekstremsport. Å flatpakke disse… Enn så lenge (..)


Litt reklame må vel være lov? Sant KennethNB! Sjekk Jonny i farten!


Flatpakkes? Fristelsen var stor!



Det var spesielt hyggelig å treffe nye og gamle hagevenner og jeg er sikker på at alle som var med denne helgen reiste fornøyde hjem igjen?!


Tusen takk til Staudeklubben Miøsen for en flott helg på Hedemarken!

3 kommentarer:

  1. Så artig helg dere har hatt og spennende foredragstema. Fornøyde fjes på alle bilder, litt missunnelig på staudelaget deres, faktisk jeg:-)...

    SvarSlett
  2. Skjønner veldig godt at dere har kost dere. Det er så flott med slike hagedager, sammen med andre hagefolk.

    Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Jeg fikk med meg søndagens marked - og bare det var verd turen opp fra Vestfold!
    Og neste års helg er allerede bestemt: 17. august er dagen som skal få en ring i kalenderen :-)

    SvarSlett