02 mai 2023

Mandag 8.mai kl 19:00 ÅPENT NETTFOREDRAG: BONSAI og YAMADORI v/Rune Kyrdalen



Nå har du muligheten til å lære mer om bonsai og yamadori, og om hvordan du også kan overføre beskjæringsteknikken til å utvikle og forme ulike trær som vokser i Norge.
Hilsen fra foredragsholderen Rune Kyrdalen:
"Foredraget BONSAI OG YAMADORI omhandler teknikker for å samle inn trær fra naturen med formål om å forme dem til bonsai.
I løpet av foredraget snakker jeg om etikk, forberedelser til innsamling, selve innsamlingprosessen og ikke minst om stell av trærne etter innsamling og hva som kan gjøres for å øke sjansen for at de overlever innsamlingen. I andre del av foredraget vil jeg vise eksempler fra en del trær jeg har samlet inn og deretter formet til bonsai.
Bildene dere ser er av en furu og en liguster. Bildene er fra rett etter innsamling og fra etter at trærne har blitt formet gjennom mange år. Jeg gleder meg til å møte medlemmene i Blomstervenners Klubb og kanskje mange flere. Vi sees og høres mandag 8. mai!"

Foredraget holdes på Teams. Medlemmer av Blomstervenners Klubb får som vanlig tilsendt lenke til møtet noen dager i forkant. 
NB !
Vi åpner møtet for alle interesserte!
Dersom du ikke er medlem av BVK kan du delta på foredraget mot betaling av kr 30 (kun på VIPPS).  Kontakt oss på på blomstervenner@gmail.com for å avtale nærmere.
 Påmeldingsfrist for ikke-medlemmer: mandag 8. mai kl 17:00.
Om medlemskap i Blomstervenners Klubb: 
https://blomstervenner.blogspot.com/p/bli-medlem.html

Velkommen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar